
Ταυτόχρονα, ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας προσφάτως δήλωσε ότι η εξωτερική πολιτική της χώρας του πρέπει να βασιστεί στο δόγμα του νεοοθωμανισμού, που σκοπό έχει την ηγετική θέση της Τουρκίας στην ευρύτερη περιοχή. Η θεωρία αυτή βασίζεται στην άποψη ότι οι βαλκανικοί λαοί, κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, έζησαν αρμονικά. Έτσι και στις μέρες μας κατά την άποψή του, έχουν να επωφεληθούν από την ηγετική παρουσία της Τουρκίας.
Μήπως αυτή η θεωρία, ότι δηλαδή δεν μας έβλαψαν και πολύ οι Τούρκοι, δεν περνά σήμερα και στην ελληνική κοινωνία μέσω της τηλεόρασης; Γιατί επιμένουν κάποιοι να αποβάλλουν από την ιστορία μας τα αρνητικά της οθωμανικής περιόδου; Γιατί ξαφνικά το τηλεοπτικό πρόγραμμα γέμισε τουρκικές σειρές; Και αν υποθέσουμε ότι όλα αυτά είναι μια απλή συγκυρία, δεν μπορούμε ωστόσο να αγνοήσουμε ότι είναι μια πραγματικότητα για την Ελλάδα σήμερα. Και ποιος από την άλλη μπορεί να μας διαβεβαιώσει ότι όλα αυτά γίνονται άδολα;

Πραγματικά ποιος μπορεί να μας εγγυηθεί ότι όλα αυτά γίνονται αποκλειστικά στο όνομα του σεβασμού της διαφορετικότητας και της καλής γειτνίασης; Η Ελλάδα βέβαια πάντα ήταν μια φιλόξενη χώρα και οι Έλληνες, ως ορθόδοξοι χριστιανοί, πάντα υποστήριζαν αυτόν που είχε ανάγκη και αυτό οφείλουμε να κάνουμε και σήμερα. Αλλά δεν μπορούμε στο όνομα αυτό της διαφορετικότητας, να κάνουμε συνεχώς υποχωρήσεις και να ξεχνάμε ότι χωρίς την ορθόδοξη πίστη στα δύσκολα χρόνια της τουρκοκρατίας, δεν θα υπήρχε σήμερα ελληνικό έθνος. Και αυτό δεν είναι μια υπερβολή, αλλά μια ιστορική αλήθεια που κάποιοι προσπαθούν να υποβαθμίσουν και να αλλοιώσουν. Υπήρξαν πράγματι ελληνικοί πληθυσμοί στην τουρκοκρατία, που κράτησαν την ελληνική γλώσσα, αλλά επειδή εξισλαμίστηκαν, σταδιακά έγιναν τουρκικοί πληθυσμοί.
Σημάδια προώθησης του ισλαμικού στοιχείου έχουμε σε διάφορα μέρη της Ελλάδος. Η Καβάλα για παράδειγμα, είναι μια πόλη σημαντική για τον Χριστιανισμό, καθώς αποτέλεσε το πρώτο μέρος της Ευρώπης, όπου δίδαξε ο Απ. Παύλος. Κάποιοι όμως σήμερα, σύμφωνα με τον τοπικό επίσκοπο Φιλίππων Προκόπιο, προσπαθούν να αναδείξουν το ισλαμικό της παρελθόν, καθώς αποτέλεσε γενέτειρα του ιδρυτού της τελευταίας αιγυπτιακής δυναστείας Μοχάμεντ Άλη. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται τα νεοοθωμανικά σχέδια για γιορτές οθωμανικής μνήμης και για τη δημιουργία μουσουλμανικής κοινότητας στη μακεδονική πόλη.
Μαθαίνουμε επίσης, για τις επισκέψεις σχολείων της χώρας μας σε τζαμιά, απομεινάρια της οθωμανικής περιόδου, προκειμένου να μάθουν τα ελληνόπουλα σήμερα το οθωμανικό και ισλαμικό παρελθόν του τόπου. Σήμερα, όλα αυτά μπορεί να μην δείχνουν απειλητικά, αλλά δεν ξέρουμε τι μπορεί να σημαίνουν σε λίγες δεκαετίες, όταν βλέπουμε την ελληνική νεολαία να μην είναι κοντά στην παράδοση της Ορθοδοξίας. Πραγματικά, έχουμε ανάγκη την πιο στενή επαφή μας με την ορθόδοξη πατερική παράδοση, γιατί αυτό επιβάλλουν οι δύσκολοι καιροί που ζούμε.
Η Ελλάδα μας ένιωσε την βαρβαρότητα του οθωμανισμού για τέσσερις και πλέον αιώνες και γνωρίζει. Αυτό δήλωσε πρόσφατα και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κος Κ. Παπούλιας, ενοχλώντας τους Τούρκους. Για όσους προσπαθούν να μας «διδάξουν» ιστορία μέσω τηλεοπτικών εκπομπών και να μας πείσουν ότι η συμβίωση Ελλήνων και Τούρκων τους πρώτους αιώνες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ήταν ομαλή και ήπια, ιστορικό παράδειγμα γίνεται το μαρτύριο της νεομάρτυρος, που εορτάσαμε χθες, της Αγίας Φιλοθέης της Αθηναίας, η οποία κατά τη διάρκεια μιας αγρυπνίας χτυπήθηκε άγρια από τους Τούρκους και έτσι μαρτύρησε για τον Χριστό το 1589, επειδή προκαλούσε με την φιλανθρωπία και τον ασκητικό της βίο.
Το άρθρο επιμελήθηκε ο συνεργάτης του agioritikovima.gr Χρήστος Πιτσίλκας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου